تأکید بر نوآوری در اصلاح فرآیندهای صنعتی در جلسه هیأت مدیره کانون با حضور امیرحسین اسدی

جلسه 8 مهر 1403 دکتر اسدی

صبح روز یکشنبه 8 مهر 1403، جلسه هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی با حضور دکتر امیرحسین اسدی، مدیر کل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت، و اکثریت اعضای هیأت مدیره کانون برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، آقای قاسم مصطفوی، رئیس هیئت مدیره کانون، ضمن خیرمقدم به دکتر اسدی به عنوان مهمان ویژه، به معرفی ساختار و اهداف کانون پرداخت و به تشریح دستاوردها و فعالیت‌های مهم کانون در سال‌های گذشته اشاره کرد.

در ادامه، سایر اعضای هیئت مدیره کانون به اهمیت نقش کانون در توسعه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی اشاره کردند. آن‌ها به تشریح مسیر حرکت کانون از آغاز تاکنون پرداختند و بر اهمیت فرهنگ‌سازی نوآوری در این صنعت تأکید نمودند. اعضای هیئت مدیره همچنین با بیان چالش‌های موجود در این مسیر، فرهنگ‌سازی مناسب برای نوآوری را از مهم‌ترین اولویت‌ها برای جاری‌سازی نوآوری در صنعت را عنوان کردند.

دکتر اسدی در سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی نوآوری، به نقش حیاتی اصلاح فرآیندهای صنعتی اشاره کرد. وی توضیح داد که نوآوری تنها به توسعه محصولات جدید محدود نمی‌شود، بلکه با ایجاد تغییرات نوآورانه در فرآیندهای تولید و صنعتی نیز می‌توان بهره‌وری را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داد. به گفته دکتر اسدی، بهبود فرآیندها می‌تواند عاملی برای باز شدن برخی از گره‌های موجود در  صنعت لوازم خانگی باشد.

دکتر اسدی همچنین با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کانون، چندین پیشنهاد برای ادامه فعالیت‌های کانون ارائه داد. از جمله این پیشنهادات، همکاری کانون با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناورانه داخلی و خارجی برای برگزاری رویدادهای مشترک، توجه ویژه به فناوری در زنجیره ارزش محصولات صنعت لوازم خانگی، تشویق و راهنمایی شرکت‌ها برای تأسیس شتابدهنده‌های تخصصی و ترغیب شرکت‌های بزرگ به ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) بود.

وی افزود که این اقدامات می‌توانند نقش بسزایی در تقویت نوآوری و ارتقای فناوری در صنعت لوازم خانگی داشته باشند و ظرفیت‌های این صنعت را به‌صورت موثرتری به کار گیرند.

Rate this post
پیمایش به بالا