skip to Main Content

برگزاری وبینار بررسی فرآیند هشتمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی با هدف آموزش و بررسی فرآیند جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، در همکاری با انجمن مدیریت فناوری ایران و دبیرخانه جایزه، روز شنبه مورخ 30 دی‌ماه 1402 وبیناری را با حضور سید محمد موسوی (دبیر انجمن) و نوید خبیری (دبیر جایزه) برگزار کرد.

در این نشست مجازی سیدمحمد موسوی، دبیر انجمن مدیریت فناوری ایران، ضمن بیان توضیحات مختصری از فعالیت‌های انجمن به برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری در بهمن 1402 اشاره و از فعالان صنعت لوازم‌خانگی برای حضور در این کنفرانس دعوت کرد.

در ادامه نوید خبیری، دبیر جایزه مدیریت فناوری و نوآوری، اهداف، رویکردها و فرآیند این جایزه را به طور مفصل توضیح داد و از تولیدکننده‌ها و فعالان صنعت لوازم خانگی برای شرکت در این جایزه و ارزیابی شرکت‌های خود در این مدل دعوت کرد.

جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن مدیریت فناوری و نوآوری برگزار شده و هدف از طراحی آن ارائه یک مدل بلوغ برای ارتقاء قابلیت‌های فناوری و نوآوری در سازمان‌ها است تا بتوانند با شناخت چالش‌های خود در هر مرحله از جایزه، گام‌هایی به‌سوی رقابت‌پذیری پایدار بردارند.

این جایزه در اصل ارائه‌دهنده یک مدل بلوغ برای سازمان‌های مختلف برای گذار از سازمان‌های غیرنوآور به سمت ایجاد قابلیت‌های فناورانه و نوآورانه و شکل‌گیری سازمان‌های فناور و نوآور است. بر اساس این مدل، بلوغ سازمان‌ها برای ارتقاء قابلیت‌ها و عملکرد خودشان در این عرصه نیازمند گذار از چهار مرحله قابلیت‌سازی هستند. این مراحل از ایجاد تعهد در سازمان در مرحله اول تا ایجاد توان رقابت‌پذیری در عرصه بین‌المللی در مرحله چهارم تکامل می‌یابد و یک مسیر بلوغ توانمندسازی در سازمان عرضه می‌کند. به عبارت دیگر این مدل در چهار سطح تعهد، توانمندی، شایستگی و رقابت‌پذیری تعریف شده و هفت اصل و ارزش کلیدی را دنبال می‌کند:

شرکت در این مدل که در جهت ارزیابی عناصر نظام ملی نوآوری و طراحی اکوسیستم مناسب برای توسعه فناوری و نوآوری در کشور طراحی شده است، مزایایی را به همراه دارد از قبیل:

  • افزایش توان سازمان در حوزه فناوری و نوآوری.
  • شناخت موانع ارتقای توان رقابت‌پذیری سازمان از منظر فناوری و نوآوری.
  • ارتقاء یادگیری و دانش سازمان در زمینه مدیریت فناوری و نوآوری.
  • شکل‌گیری الگویی برای سازمان جهت افزایش قابلیت‌های فناورانه.
  • شکل‌گیری زمینه مقایسه عملکرد سازمان با سایر سازمان‌ها و رقبا.
  • ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در جایزه می‌توانند با شماره تماس 09960975400 تماس بگیرند.

ویدیوی ضبط شده از این وبینار را می‌توانید در آپارات کانون مشاهده فرمایید:

 

Rate this post
Back To Top